Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

10 Nisan 2012 Salı

ÇİLEKLİ PASTA

Doğa bize öyle değerli yiyecekler sunmuş ki herbiri birinden kıymetli. Her mevsim farklı meyveler, sebzeler (serada yetişenleri kastetmiyorum). Mevsiminde yenen meyve, sebzenin kokusu, tadı tam yerinde oluyor. Şimdi de çileklerin zamanı ve çilek yemeye doyamıyorum.  Çilek öyle bir meyve ki pastaya, tatlıya bambaşka bir lezzet veriyor. Görünümü her pastada farklılık yaratıyor. Ben de bu mevsimde çilek kullanmayı çok seviyorum.


Sevgili Ayloş'umun bugün misafiri var. Haftalar öncesinden kendisini bir telaş aldı. Pastasını yapacağıma söz verdim ama sabah Adana dışındayım. Çilek mevsimi olunca da tam Çilekli Pasta yapmanın vaktidir diye düşündüm. Dün sabah Tablacı Bilal'e taze çilekler gelmişti. İki kutu birden aldım. Tadı o kadar güzeldi ki, bir kutuyu kahvaltıda bitirdik. İkincisini hemen pasta için ayırdım ne olur, ne olmaz.


Blogumda şimdiye kadar hiç pasta tarifi vermemişim, yeni farkettim. Pastayı akşam yaptım ve kalıptan çıkartmak zorunda kaldım. Pastanın kenarlarında farklı bir detay olsun istedim. Çilekleri boyuna  ikiye kesip dik şekilde dizdim. Üzerine kremayı döktüm. Kalıpta donduktan sonra süsledim ve çileklerin dağılmasını önlemek için bir kurdaleyle bağladım. Bakalım tadı nasıl oldu? Yorumları yiyenlerden alacağım. 




MALZEMELER


Pandispanyası:
  • 3 adet yumurta 
  • 2,5 kahve fincanı toz şeker
  • 1 kahve fincanı sıvı yağ
  • 2 tatlı kaşığı çekilmiş badem 
  • 4 kahve fincanı un
  • 1 paket vanilya 
  • 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
Kreması:
  • 1 paket Dr. Oetker çilekli puding
  • 2 su bardağı süt
  • 1 adet yumurta
  • 1 yemek kaşığı nişasta 
  • 2 yemek kaşığı un 
  • 2,5 su bardağı süt
  • 1/2 su bardağı toz şeker
  • 1 paket beyaz çikolata
  • 1 paket vanilya
  • Kırmızı gıda boyası
  • Islatmak için 1 portakal suyu
  • 1 paket tart jöle (üzerindeki tarife göre hazırlayın)
  • Arası, kenarı ve dekor için 1 kg. iyi cins çilek
  • 24 cm.lik kelepçeli kalıp
  • 26 cm.lik kelepçel. kalıp
  • 1 m. kurdela


YAPILIŞI
  1. Yumurta ve şekeri mikserle iyice çırpın. 
  2. Sırasıyla diğer malzemeleri ekleyip ahşap bir kaşık veya spatulla karıştırın. 
  3. Yağlanmış unlanmış 24 cm.lik kelepçeli kalıba dökün.
  4. 160 C'de 35-40 dk. pişirin.
  5. Pişip soğuyunca enine ikiye ayırın.
  6. Çilekli pudingi 2 su bardağı sütle pişirin.
  7. Başka bir tencerede yumurta, nişasta, un, süt, toz şekerle krema pişirin.
  8. Krema sıcakken çikolatayı ekleyin iyice çirpın.
  9. Önce hazırladığınız çilekli pudingle ve biraz gida boyasıyla karıştırın. 
  10. Buzdolabında 1 saat kadar soğutun.
  11. Pandispanyanın tabanını 26 cm.lik kalba yerleştirin. 
  12. 2-3 kaşık portakal suyuyla ıslatın, üzerine kremayı sürün ve küçük doğranmış çilek doğrayın.
  13. Pandispanyanın diğer katını ıslatıp biraz krema sürün ve kremalı çileklerin üzerine kapatın.
  14. Pandispanyanın kremasız üst yüzeyini ıslatın. 
  15. Çilekleri boyuna ikiye ayırın, ortaları kalıbın kenarlarına gelecek şekilde dik yerleştirin. Dikkat edin, aralarında boşluk kalmasın.
  16. Kremanın kalanını pandispanyanın üzerine dökün iyice üzerini düzeltin. Buzdolabında 2 saat bekletin.
  17. Buzdolabından pastayı alın üzerini çileklerle süsleyin, parlak olması için çileklerin üzerine tart jöle sürün ve çikolata rendeleyin.
  18. Dikkatlice kalıptan çıkartın ve etrafına kurdale bağlayın. Servis yapın.  





1 yorum:

  1. mutlu exclusive design10 Nisan 2012 18:16

    Pırıl'cğm bu harika bir tarif hemen deneyeceğim. Dit çorba ve semiz salata da tam benlikti gitmeyen kilolar için harika...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...