Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

8 Haziran 2012 Cuma

EVDE NE VARSA MAKARNASI

Bazı günler yoğun geçer (özellikle pazar günleri) ve evimde yemek olmaz. Geç vakitte evdekiler yemek isterse ne yaparsınız? Bir de dolapta öyle elle tutulur malzemeler yoksa :(( Ben bu durumlarda doğaçlama çözümler üretiyorum. Hafif, sıcak, doyurucu olsun istediler ve evde olanlarla bu makarnayı yaratabildim. Malzemeleri yazarken ben evimdekileri yazdım. Sizde ki farklıysa uygun malzemelere ekleme ve eksiltme yapabilirsiniz.

MALZEMELER

  • 1/2 paket makarna ( Barilla veya Pastavilla)
  • 1 orta boy soğan ( küp doğranmış)
  • 1 diş sarımsak  (küçük doğranmış)
  • 1 orta boy havuç (ince halka)
  • 3 sap yeşil soğan  (iri doğranmış)
  • 8-10 adet çeri domates  ( ikiye kesilmiş)
  • 2-3 yemek kaşığı zeytinyağ
  • 1-2 tatlı kaşığı kuru fesleğen
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • 1/8 çay kaşığı köri
  • 1 çay bardağı süt  ( Krema da kullanabilirsiniz)
  • 4 yemek kaşığı peynir ( kaşar, beyaz, tulum... evde hangi peynir varsa kullanın)

YAPILIŞI

  1. Makarnayı biraz haşlayın. 
  2. Soğan, havuç ve sarımsağı zeytinyağında iyice soteleyip kavurun.
  3. Yeşil soğanları ve domatesleri ekleyin. 
  4. Domatesler kavrulunca makarnayı ve baharatları ekleyin. Sütü üzerine dökün.
  5. Karıştırın ve en son peyniri  ekleyin. Ocaktan alın. 
  6. Servis tabağına yerleştirin ve sunun.


5 yorum:

  1. Pırıl'cım bayılırım makarnanın her
    haline ellerine sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Ben koca bi tabak isterim ama!

    YanıtlaSil
  3. Hemen yaptım adresine kargoladım:)))

    YanıtlaSil
  4. Makarna olsunda yalnız suda haşlansın.Böyle karışık olunca tadından yenmez.Afiyet olsun.Blogunuz çok güzel.En alttaki sofralar şu an kan şekerimi düşürdü kesin:)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...