Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

3 Eylül 2012 Pazartesi

EKŞİLİ KABAK

Adana'nın bilinen Ekşili Kabak yemeğini haftaya sağlıklı başlamak ve haftasonu kaçamaklarını gidermek için tercih ettim. İçinde nohut, mercimek, lezzet veren sarımsak ve limonsuyu var. Eğer bilmiyorsanız Adana usulü Ekşili Kabak yemeğini mutlaka deneyin.

















MALZEMELER
  • 1 kg. kabak
  • 2 adet orta boy soğan
  • 1 baş sarımsak
  • 2 adet yeşil biber
  • 1 adet kırmızı biber
  • 6 yemek kaşığı haşlanmış nohut
  • 4 yemek kaşığı haşlanmış yeşil mercimek
  • 1 yemek kaşığı biber salçası
  • 1 tatlı kaşığı domates salçası
  • 5-6 adet  orta boy domates
  • 150 gr. tereyağ veya sıvıyağ
  • 1-2 adet limon suyu
  • 2 yemek kaşığı kuru nane
  • 1 tatlı kaşığı karabiber
  • Tuz

YAPILIŞI
  1. Soğanları küçük doğrayın ve yağ ile soteleyin. 
  2. Üzerine doğranmış yeşil ve kırmızı biberleri ekleyip sotelemeye devam edin.
  3. Küçük doğranmış domateslerin yarısını biberlerin üzerine ekleyin ve soteleyin.
  4. Domates ve biber salçalarını ekleyin, kaşıkla ezin. 
  5. Nohut ve yeşil mercimeği ekleyin.
  6. Kabakları iri küpler halinde doğrayıp üzerine ekleyin. 
  7. Kalan domatesleri de kabakların üzerine yerleştirin, tuzunu atın. Kabak çabuk pişip ezildiği için kabağı ekleyince karıştırmı
  8. yorum.
  9. Kısık ateşte tencerenin kapağını kapatıp kabaklar suyunu verip soluncaya kadar biraz bekletin.
  10. Gerekiyorsa 1 kahve fincanı su ekleyin. Gerekmiyorsa kendi suyu ile kabaklar biraz diri kalıncaya kadar pişirin.
  11. Sarımsakları dövün ve limon suyu ile beraber yemeğin üzerine dökün. Sarımsaklar pişinceye kadar 5-10 dk. ocakta tutun. 
  12. Üzerine kuru nane ve karabiber ekleyip ocaktan alın.
  13. Ters çevirip servis yapın.






5 yorum:

  1. hiç duymamıştım ama enfes gözüküyor bakliyatsız yapsak nasıl olur acaba?Niğde de kabak kurutup bulgurla pişiriyorlar çok lezzetli oluyor kurusu tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  2. Biraz evvel carsidan kabak almistim..Ne yapacagima bir türlü karar verememisken bu tarifle karsilastim...
    Hemen denemek istiyorum.Evde konserve nohutta var...
    Haydi ben mutfaga gidiyorum...

    YanıtlaSil
  3. Pisiyooorrrr......Muhtesem bir koku yayildi mutfaga....!sonucu muhakkak bildirecegim.

    YanıtlaSil
  4. Süper oldu…Paylasimin icin tesekkürler...

    YanıtlaSil
  5. eftelya, kabak kurusunu duydum ama hiç yemedim.
    Bir tek kuru kabak dolması yemiştim. Pişirilirse lezzetli olacağından eminim :))
    SERAPCIM, canlı, hareketli, pozitif kişiliğin satırlarına yansıyor. Anında Ekşili Kabak pişirmen çok hoşuma gitti. Kokusu Adana'ya kadar geldi:))
    Ellerine sağlık, afiyet olsun.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...