Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

10 Ekim 2012 Çarşamba

DULCE DE LECHE (SÜT REÇELİ)

Cheesecake tarifimdeki eksiğimi tamamlıyorum ve dulce de leche (süt reçeli) tarifim.
Dulce de leche'nin yapılışı zaman alıyor ama değiyor. Süt ve şeker ocakta 2,5 saat pişince sütün bütün suyu gidiyor özü kalıyor. Şeker ile sütün özü inanılmaz lezzetli oluyor. Sabırlı olun; biraz vakit ayırın ve süt reçelinizi kendiniz yapın.
Süt reçelimi yapmak için çeşitli tariflere ulaştım. Bir tarifte (David Lebovitz'in önerdiği tarifyurt dışında şekerli koyu kıvamlı süt (sweetened condensed milk) fırına sürülüp süt reçeli oluşturuluyor. Bu özel sütü Türkiye'de bulmam oldukça zor ve tarifi uygulayamıyorum. Ben de normal kutu sütü kullanarak süt reçelime kavuşuyorum. Arkadaşım bir kase lezzet Ayşe'nin blogundan edindiğim tarif tam tuttu.





















MALZEMELER
  • 1,5 su bardağı şeker
  • 1,5 litre süt
  • 1 çay kaşığı karbonat
  • 1 çay kaşığı vanilya ekstresi veya toz vanilya

YAPILIŞI
  1. Süt, şeker, karbonat ve vanilyayı bir tencereye alın ve ocakta orta ateşte karıştırarak kaynatın.
  2. Yaklaşık 1,5 saat sonra sütün rengi koyulaşacaktır. Kısık ateşte karıştırmaya devam edin. 
  3. 2 saat tamamlanınca koyulaşacaktır. Yaklaşık yarım saat daha kıvama gelecektir. (Bir tabağa 1 tatlı kaşığı süt reçelinden koyun, biraz soğuyunca kıvamı belli olacaktır).
  4. Süt reçeliniz oluşup ılıyınca bir kavanoza alın.

** 1,5 litre sütten yaklaşık 600 gr. süt reçeli oluyor. Üstteki kavanozdaki kadar oldu.





5 yorum:

  1. Cok tesekkur ederim tarif icin!!! Ben bunu yurt disindan hazir aliyordum ama artik kendim yapabilirim... Ellerine saglik...

    YanıtlaSil
  2. Nefis bir reçel olmuş,çok merak ediyorum tadını.Hiç denemedim yapmayı.2,5 saat sürekli karıştırılıyor mu?Ellerine sağlık,sevgiler:)

    YanıtlaSil

  3. Ablacım ellerine sağlık.
    herkesin denemesi lazım.
    mükemmel lezzet.:)))

    YanıtlaSil
  4. Julia,
    Artık yurt dışına gerek kalmadı. Kendin pişir, kendin ye; bu tarif harika.
    Burcu Kayhan,
    1,5 saat arada karıştırın. Son 1 saat devamlı karıştırın.
    Afiyet olsun.
    Fuat Gencal,
    bir kase lezzet,
    İlgili yorumlarınıza teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  5. Peki bu nerede kullanılır.
    Cahil anne Çiğdem

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...