Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

25 Ağustos 2014 Pazartesi

KEPEKLİ EKMEK ve TEŞEKKÜRLER PAKMAYA

Pakmaya bana hoş bir sürpriz yaptı; bayram hediyesi gönderdi; çok teşekkürler. İçinde mayadan, kabartmatozuna, çikolata soslarından ve pudinglere kadar bir çok ürünü var. Elime geç ulaştı; o yüzden yeni kullanabildim. 
Pakmaya'yı kullanarak kendi ekmeğimi yapıyorum. İçinde sağlığa faydalı kepek, yulaf ve tam buğday unu var. Böylece ne yediğimi de biliyorum. Bu sıralar her sabah kahvaltımda bir tanesini yiyorum. Tok tutuyor ve sistemime iyi geliyor. Durmayın hanımlar üşenmeyin; kendi ekmeğinizi yapın ve sağlıklı yaşayın.

MALZEMELER
  • 1 su bardağı su
  • 1/2 su bardağı süt
  • 1 paket instant maya (Pakmaya) 
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1 tatlı kaşığı bal
  • 1,5 su bardağı kepek
  • 1 su bardağı tam buğday unu
  • 2 kaşık yulaf
  • 1-1,5 su bardağı un ( hamurun kıvamına göre eklenebilir)
  • 3 çay kaşığı tuz

YAPILIŞI
  1. Suyu ılıtın. İçine bal, 1 kaşık un ve mayayı karıştırın. Üzerini kapatıp 10 dk. bekletin. Suyun üzeri köpüklenip kabaracaktır. 
  2. Karışımı hamur kabına alın ve üzerine zeytinyağı, kepek, tam buğday unu, un ve tuzu ekleyip iyice yoğurun. Gerekirse un ekleyebilirsiniz. Ele pek yapışmayan bir hamur elde edin. Üzerini kapatıp ılık bir yerde veya 50 C'de ısıtılmış fırında bekletin. 30-40 dk. sonra hamur kabaracaktır. 
  3. Mayalanan hamuru 11-12 parçaya ayırın. Elinizle yuvarlayıp üst kısmını önce suya sonra yulafa bulayın ve pişirme kağıdı serilmiş fırın tepsisine dizin. 20 dk. kadar tepside mayalanmasını bekleyin.
  4. Önceden 220-210 C'de ısıtılmış fırında 20 dk. pişirin. fırından alın. Biraz ılıyınca sıcak servis yapın.











2 yorum:

  1. Tipki burda firinlarda satilanlar gibi olmus sizinkide rengi ve sekliyle! Siyah un gercekten tok tutar ama kalorisi beyaz ekmekle ayniymis! Bende yeni okudum.Fakat hazmi daha kolay oldugundan siyah tercih etmeliyiz tabiki...Elinize saglik,benimde canim hamurla oynamak istiyor ekmek,börek v.s. yapasim var!Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. ayyy bana hiç böyle hediyeler gelmiyor kıskanıyorum artık..Ekmekler nefis görünüyor ellerine sağlık.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...